Disse generelle vilkår og betingelser er fra Vinkøleskabshop og gælder for alle køb, der foretages gennem Vinkøleskabshop.
Indeks:
Artikel 1 – Definitioner
Artikel 2 – Virksomhedens identitet
Artikel 3 – Anvendelsesområde
Artikel 4 – Tilbud
Artikel 5 – Kontrakt
Artikel 6 – Fortrydelsesret
Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af tilbagekaldelse
Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesretten
Artikel 9 – Pris
Artikel 11 – Levering og udførelse
Artikel 12 –Transaktionernes varighed: varighed, opsigelse og fornyelse
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klageprocedure
Artikel 15 – Tvister
Artikel 16 – Supplerende eller afvigende bestemmelser
Artikel 1 – Definitioner
I forbindelse med disse betingelser gælder følgende definitioner:
1. “fortrydelsesfrist”: den periode, i hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;
Forbruger: en fysisk person, der ikke handler som led i udøvelsen af et erhverv eller en virksomhed, og som indgår en aftale om fjernsalg med den erhvervsdrivende;
2. “dag”: en kalenderdag;
3. “varighedstransaktion”: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er fordelt over en vis periode; varigt medium: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller den erhvervsdrivende at lagre oplysninger, der er rettet personligt til ham, på en måde, der gør det muligt at konsultere og gense de lagrede oplysninger i fremtiden uden at ændre dem.
4. “fortrydelsesret”: forbrugerens mulighed for at fortryde fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;
5. “standardfortrydelsesformular”: den standardfortrydelsesformular, som den erhvervsdrivende stiller til rådighed for en forbruger, som skal udfyldes, når han ønsker at udøve sin fortrydelsesret.
6. “erhvervsdrivende”: en fysisk eller juridisk person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere på afstand
7. “fjernsalgsaftale”: en aftale, hvor der inden for rammerne af en fjernsalgsordning for produkter og/eller tjenesteydelser, som den erhvervsdrivende har tilrettelagt, udelukkende anvendes en eller flere fjernkommunikationsteknikker indtil aftalens indgåelse. kommunikation;
8. “fjernkommunikationsmidler”: midler, der gør det muligt at indgå en aftale, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende mødes samtidigt i samme rum.
9. “generelle vilkår og betingelser”: den erhvervsdrivendes gældende generelle vilkår og betingelser.
Artikel 2 – Den erhvervsdrivendes identitet
BODEGA43
Winkelcentrum Woensel 153
5625AG Eindhoven
Holland
Tlf: +31 40 30 40 000
Email: info@bodega43.com
Artikel 3 – Anvendelse
1. Disse generelle vilkår og betingelser gælder for alle tilbud fra den erhvervsdrivende og for alle fjernsalgsaftaler og ordrer, der indgås mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren.
2. Forud for indgåelsen af fjernsalgsaftalen stilles teksten til disse generelle vilkår og betingelser til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, skal det, inden fjernsalgsaftalen indgås, oplyses, at de almindelige forretningsbetingelser kan ses hos den erhvervsdrivende, og at de sendes gratis hurtigst muligt efter anmodning fra forbrugeren.
3. Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse almindelige forretningsbetingelser uanset det foregående stykke og inden fjernsalgsaftalens indgåelse stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at forbrugeren let kan lagre dem på et varigt medium. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, skal det inden indgåelsen af fjernsalgsaftalen angives, hvor de almindelige forretningsbetingelser kan læses elektronisk, og at de vil blive sendt gratis på forbrugerens anmodning elektronisk eller på anden måde.
4. Hvis der ud over disse generelle betingelser gælder særlige produkt- eller tjenesteydelsesbetingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og forbrugeren kan altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, som er mest gunstig for ham i tilfælde af modstridende generelle betingelser. er.
5. Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle betingelser på et hvilket som helst tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller ødelægges, forbliver kontrakten og disse betingelser i kraft for resten, og den pågældende bestemmelse erstattes af en bestemmelse i gensidig aftale uden forsinkelse af den oprindelige så tæt som muligt.
6. Situationer, der ikke er omfattet af disse generelle betingelser, skal vurderes “i overensstemmelse med ånden” i disse generelle betingelser.
7. Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal forklares “i ånden” i disse vilkår og betingelser.
Artikel 4 – Tilbud
1. Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette være udtrykkeligt angivet i tilbuddet.
2. Tilbuddene er uforpligtende. Entreprenøren har ret til at ændre og tilpasse tilbuddene.
3. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en nøjagtig vurdering af tilbuddet. Hvis den erhvervsdrivende anvender billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser. Åbenlyse fejl eller mangler i tilbuddet er ikke bindende for den erhvervsdrivende.
4. Alle billeder og specifikationer i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til erstatning eller ophævelse af kontrakten.
5. De billeder, der ledsager produkterne, er en troværdig gengivelse af de tilbudte produkter. Leverandøren kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til produkternes faktiske farver.
6. Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med at acceptere tilbuddet. Dette gælder især for:
– prisen inklusive afgifter;
– eventuelle forsendelsesomkostninger;
– den måde, hvorpå kontrakten vil blive indgået, og de nødvendige skridt i den forbindelse;
– om fortrydelsesretten finder anvendelse eller ej;
– betalingsmåde, levering og opfyldelse af kontrakten;
• betingelsen for accept af tilbuddet eller den betingelse, hvorunder den erhvervsdrivende garanterer prisen;
• størrelsen af taksten for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af fjernkommunikationsteknikken beregnes på et andet grundlag end den sædvanlige grundtakst for den anvendte kommunikationsform;
• om kontrakten vil blive arkiveret efter dens indgåelse, og i givet fald hvordan forbrugeren kan få adgang til den;
• de midler, hvormed forbrugeren inden aftalens indgåelse kan kontrollere og, hvis han ønsker det, indhente de oplysninger, han har givet i forbindelse med aftalen;
• ethvert andet sprog, som kontrakten kan indgås på ud over engelsk;
• de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende er underlagt, og de midler, hvormed forbrugeren kan læse disse kodekser elektronisk, og
• fjernkontraktens minimumsvarighed i tilfælde af en langfristet transaktion.
Artikel 5 – Kontrakten
1. Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 er aftalen indgået på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil knyttede betingelser.
2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter den erhvervsdrivende straks modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe den erhvervsdrivende ikke har kvitteret for modtagelsen af denne accept, kan forbrugeren ophæve aftalen.
3. Hvis kontrakten indgås elektronisk, træffer den erhvervsdrivende passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske overførsel af data og for at sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, skal den erhvervsdrivende træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
4. Den erhvervsdrivende kan – inden for de retlige rammer – orientere sig om, hvorvidt forbrugeren er i stand til at opfylde sine betalingsforpligtelser, samt om alle de forhold og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis den erhvervsdrivende på grundlag af disse oplysninger har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller anmodning med begrundede årsager eller til at knytte særlige betingelser til opfyldelsen af aftalen.
5. Den erhvervsdrivende sender følgende oplysninger til forbrugeren sammen med produktet eller tjenesteydelsen, skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan lagre dem på et varigt medium på en tilgængelig måde:
• adressen på den erhvervsdrivendes forretningssted, som forbrugeren kan henvende sig til med en klage;
• betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om, at fortrydelsesretten er udelukket;
• oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
• de oplysninger, der er omhandlet i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser, medmindre den erhvervsdrivende allerede har givet forbrugeren disse oplysninger inden aftalens indgåelse;
• kravene til opsigelse af kontrakten, hvis kontrakten har en varighed på over et år eller er tidsubegrænset.
6. I tilfælde af en langfristet transaktion gælder bestemmelsen i det foregående stykke kun for den første levering.
7. Hver kontrakt indgås under den opsættende betingelse, at de pågældende produkter er tilstrækkeligt tilgængelige.
Artikel 6 – Fortrydelsesret
Ved levering af produkter:
1. Ved køb af produkter har forbrugeren ret til at fortryde aftalen uden begrundelse i 14 dage. Denne fortrydelsesfrist begynder dagen efter, at forbrugeren eller en repræsentant, som forbrugeren på forhånd har udpeget og meddelt den erhvervsdrivende, har modtaget produktet.
2. I fortrydelsesperioden skal forbrugeren behandle produktet og dets emballage med omhu. Han pakker kun produktet ud eller bruger det kun i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han gør brug af sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet med alt tilbehør og – hvis det med rimelighed er muligt – i original stand og emballage til den erhvervsdrivende i overensstemmelse med rimelige og klare instruktioner fra den erhvervsdrivende.
3. Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han/hun gøre dette over for den erhvervsdrivende senest 14 dage efter modtagelsen af produktet. Du kan returnere din vinkøler eller dit vinkøleskab i op til 60 dage efter købet. Forbrugeren skal bevise, at det leverede produkt er blevet returneret rettidigt, f.eks. ved hjælp af et leveringsbevis.
4. Hvis kunden efter udløbet af de i stk. 2 og 3 nævnte frister ikke har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, eller hvis han ikke har returneret produktet til den erhvervsdrivende, er købet endeligt.
Ved levering af tjenesteydelser:
5. Ved levering af tjenesteydelser har forbrugeren ret til at fortryde aftalen uden begrundelse i mindst 14 dage fra aftalens indgåelse.
6. For at udøve sin fortrydelsesret skal forbrugeren følge de rimelige og klare instruktioner, som iværksætteren har givet ham i forbindelse med tilbuddet og/eller senest på leveringstidspunktet.
Artikel 7 – Udgifter i forbindelse med tilbagetrækning
1. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, skal han højst betale returomkostningerne.
2. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, skal den erhvervsdrivende tilbagebetale dette beløb hurtigst muligt, dog senest 14 dage efter fortrydelsesretten. Dette er under forudsætning af, at produktet allerede er blevet modtaget tilbage af onlineforhandleren, eller at der kan fremlægges et afgørende bevis for fuld returnering. Tilbagebetalingen sker via den samme betalingsmetode, som forbrugeren har anvendt, medmindre forbrugeren udtrykkeligt giver tilladelse til en anden betalingsmetode.
3. I tilfælde af beskadigelse af produktet som følge af uagtsom håndtering fra forbrugerens side, er forbrugeren ansvarlig for ethvert tab af produktets værdi.
4. Forbrugeren kan ikke holdes ansvarlig for tab af produktets værdi, hvis den erhvervsdrivende ikke har givet alle de oplysninger om fortrydelsesretten, der kræves i henhold til loven, hvilket skal ske inden købsaftalen indgås.
Artikel 8 – Fortrydelsesret
1. Den erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis den erhvervsdrivende klart har angivet dette i tilbuddet, i det mindste i god tid inden aftalens indgåelse.
2. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:
• som den erhvervsdrivende har fastsat i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;
• som klart er af personlig karakter;
• som i sagens natur ikke kan returneres;
• som kan forringes eller ældes hurtigt;
• hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har nogen kontrol over;
• for løse aviser og blade;
• for lyd- og videooptagelser og computersoftware, som er blevet brudt af forbrugeren.
• for hygiejneprodukter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.
3. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser:
• vedrørende indkvartering, transport, catering eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i et bestemt tidsrum;
• hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke inden udløbet af fortrydelsesfristen; vedrørende væddemål og lotterier.
Artikel 9 – Prisen
1. I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer som følge af ændringer i momssatserne.
2. I modsætning til det foregående afsnit kan den erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenesteydelser, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, og som den erhvervsdrivende ikke har nogen kontrol over, med variable priser. Denne afhængighed af udsving og det forhold, at de anførte priser er vejledende priser, er anført i tilbuddet.
3. Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de er en følge af lovbestemmelser eller forskrifter.
4. Prisforhøjelser fra 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis den erhvervsdrivende har givet tilladelse til det, og:
• de er et resultat af lovbestemmelser eller forskrifter, eller
• forbrugeren har ret til at træde tilbage fra aftalen med virkning fra den dato, hvor prisforhøjelsen træder i kraft.
5. De priser, der er angivet i tilbuddet om produkter eller tjenesteydelser, er inklusive moms.
6. Der tages forbehold for tryk- og trykfejl. Der påtages intet ansvar for følgerne af tryk- og trykfejl. I tilfælde af tryk- og tastefejl er iværksætteren ikke forpligtet til at levere varen til den forkerte pris.
Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti
1. Virksomheden garanterer, at produkterne og/eller tjenesteydelserne er i overensstemmelse med kontrakten, specifikationerne i tilbuddet, rimelige krav til pålidelighed og/eller anvendelighed og de lovbestemmelser og/eller anvendelighed, der gælder på datoen for kontraktens indgåelse. eller statslige bestemmelser. Hvis det er aftalt, garanterer iværksætteren også, at produktet er egnet til anden end normal brug.
2. En garanti, der ydes af den erhvervsdrivende, producenten eller importøren, berører ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan have mod den erhvervsdrivende i henhold til aftalen.
3. Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal meddeles skriftligt til den erhvervsdrivende inden for 4 uger efter leveringen. Produkterne skal returneres i deres originale emballage og i ny stand.
4. Entreprenørens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Virksomheden er dog aldrig ansvarlig for produktets endelige egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren eller for nogen form for rådgivning vedrørende brugen eller anvendelsen af produkterne.
5. Garantien gælder ikke, hvis:
• Forbrugeren har selv repareret og/eller ændret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller ændret af en tredjepart;
• De leverede produkter er blevet udsat for unormale forhold eller på anden måde håndteret uforsigtigt eller i strid med entreprenørens anvisninger og/eller er blevet behandlet på emballagen;
• Manglen skyldes helt eller delvist bestemmelser, som regeringen har eller vil fastsætte med hensyn til de anvendte materialers art eller kvalitet.
• Forbrugeren har en aftale med en servicetekniker, og forbrugeren er ikke til stede inden for det aftalte tidsrum, og/eller serviceteknikeren er uden egen skyld ikke i stand til at vurdere, om garantikravet er berettiget. I så fald vil forbrugeren blive opkrævet de normale serviceomkostninger.
Artikel 11 – Levering og udførelse
1. Den erhvervsdrivende skal udvise den største omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter og ved vurdering af anmodninger om levering af tjenesteydelser.
2. Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.
3. Med forbehold af stk. 4 i denne artikel udfører virksomheden accepterede ordrer hurtigt, dog senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringstid. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan udføres, vil forbrugeren blive underrettet herom senest 30 dage efter, at ordren er afgivet. I dette tilfælde har forbrugeren ret til at opsige aftalen uden omkostninger. Forbrugeren har ikke ret til erstatning.
4. Alle leveringstider er vejledende. Forbrugeren kan ikke udlede nogen rettigheder af nogen af de anførte vilkår og betingelser. Forbrugeren har ikke ret til erstatning, hvis betingelserne ikke overholdes.
5. I tilfælde af ophævelse i henhold til stk. 3 i denne artikel tilbagebetaler den erhvervsdrivende det beløb, som forbrugeren har betalt, hurtigst muligt og senest 14 dage efter ophævelsen.
6. Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umulig, vil den erhvervsdrivende gøre sit yderste for at stille et erstatningsprodukt til rådighed. Senest ved leveringen skal det på en klar og forståelig måde oplyses, at der vil blive leveret et erstatningsprodukt. For erstatningsvarer kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Udgifterne til eventuel returfragt er for den erhvervsdrivendes regning.
7. Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkterne påhviler den erhvervsdrivende indtil tidspunktet for levering til forbrugeren eller en repræsentant, der er udpeget på forhånd og meddelt den erhvervsdrivende, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Artikel 12 – Transaktionernes varighed: varighed, opsigelse og fornyelse
Annullering:
1. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået på ubestemt tid, og som omfatter regelmæssig levering af varer (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med forbehold af aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst en måned.
2. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode om regelmæssig levering af varer (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, når som helst mod udløbet af den faste periode med forbehold af aftalte opsigelsesregler og et varsel på mindst en måned.
3. Forbrugeren kan indgå de aftaler, der er nævnt i de foregående stykker:
• annullere til enhver tid og er ikke begrænset til at annullere på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
• i det mindste annullere på samme måde, som de blev indgået af dem;
• altid ophøre med samme opsigelsesvarsel, som iværksætteren har fastsat for sig selv.
4. En kontrakt, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af varer (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
5. I modsætning til det foregående stykke kan en tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dagblade, ugeaviser og magasiner stiltiende forlænges for en bestemt periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren gør indsigelse mod forlængelsen og kan opsige aftalen ved udløbet af forlængelsesperioden med et varsel på højst en måned.
6. En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af varer eller tjenesteydelser kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige den med et varsel på højst en måned og et varsel på højst tre måneder, hvis aftalen vedrører regelmæssig, men ikke månedlig levering af dagblade, nyheds- og ugeaviser og tidsskrifter.
7. En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dagblade, nyheds- og ugeaviser og tidsskrifter (prøve- eller introduktionsabonnement) fortsætter ikke implicit og ophører automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.
8. Hvis en aftale har en løbetid på over et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen efter et år med et varsel på højst en måned, medmindre begrundelse og rimelighed taler imod en opsigelse før udløbet af aftalens løbetid.
Artikel 13 – Betaling
1. Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales senest syv arbejdsdage efter begyndelsen af den i artikel 6, stk. 1, omhandlede fortrydelsesperiode. Hvis der er tale om en aftale om levering af en tjenesteydelse, begynder denne periode at løbe, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelse af aftalen.
2. Forbrugeren er forpligtet til straks at indberette eventuelle fejl i de betalingsoplysninger, der er oplyst eller givet til den erhvervsdrivende.
3. Hvis forbrugeren ikke betaler, har den erhvervsdrivende ret til, med forbehold af lovmæssige begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, der er meddelt forbrugeren på forhånd.
Artikel 14 – Klageprocedure
1. Den erhvervsdrivende har en tilstrækkeligt offentliggjort klageprocedure og behandler klager i overensstemmelse med denne klageprocedure.
2. Klager over aftalens opfyldelse skal indgives fuldt ud og klart beskrevet til den erhvervsdrivende senest 7 dage efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.
3. Klager, der indgives til iværksætteren, vil blive besvaret inden for en frist på 14 dage fra datoen for modtagelsen. Hvis en klage kræver en forventeligt længere behandlingstid, skal den erhvervsdrivende svare inden for 14 dage med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
4. Hvis klagen ikke kan løses ved fælles overenskomst, opstår der en tvist, som er omfattet af tvistbilæggelsesproceduren.
5. I tilfælde af en klage skal forbrugeren først henvende sig til den erhvervsdrivende. Hvis der ikke kan findes en løsning på tvisten ved fælles overenskomst, er det muligt at indgive en klage via den europæiske ODR-platform ( http://ec.europa.eu/odr ).
6. En klage ophæver ikke den erhvervsdrivendes forpligtelser, medmindre den erhvervsdrivende skriftligt erklærer andet.
7. Hvis den erhvervsdrivende finder en klage berettiget, vil den erhvervsdrivende efter eget skøn erstatte eller reparere de leverede produkter gratis.
Artikel 15 – Tvister
1. Kun dansk lovgivning finder anvendelse på aftaler mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren, som disse generelle betingelser finder anvendelse på. Selv hvis forbrugeren bor i udlandet.
2. Wiener Salgskonventionen finder ikke anvendelse.
Artikel 16 – Supplerende eller andre bestemmelser
1. Supplerende bestemmelser eller bestemmelser, der afviger fra disse almindelige forretningsbetingelser, må ikke være til skade for forbrugeren og skal være nedfældet skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt medium.